ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

Posted: Ιουνίου 7, 2016 in Ανακοινώσεις Ταξικού Μετώπου

Να ‘μαστε λοιπόν και πάλι. Ύστερα από ένα μικρό διάλειμμα «αναγκαζόμαστε» και πάλι να κάνουμε απεργίες. Οι αυταπάτες περί «φιλολαϊκής» πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ μας τελείωσαν και η πραγματικότητα μας υπενθυμίζει πως οι σχεδιασμοί κράτους και αφεντικών προχωράνε όσο εμείς ελπίζουμε σε σωτήρες. Ενώ λοιπόν είναι ξεκάθαρο προς όλους ποιο είναι το μέλλον που μας επιφυλάσσουν, αδυνατούμε να βρούμε ένα τρόπο πειστικό, καταρχάς προς τους ίδιους μας τους εαυτούς, να αντισταθούμε. Οι ήττες του παρελθόντος στοιχειώνουν το παρόν και κάνουν ακόμα πιο δυσοίωνο το μέλλον.

Η ένταξη της ΣΤΑ.ΣΥ στο περίφημο υπερταμείο ιδιωτικοποιήσεων είναι γεγονός. Όπως γεγονός είναι ότι μια σειρά δημόσιων υπηρεσιών εντάσσονται στο συγκεκριμένο «υπερταμείο». Όσο κι αν διατείνονται οι κυβερνώντες πως αυτό που σχεδιάζουν για εμάς είναι η αξιοποίηση, είναι προφανές πως αργά ή γρήγορα, τμηματικά ή συνολικά οι αστικές συγκοινωνίες και όχι μόνο θα αγοραστούν από ιδιώτες. Όποια ρητορική κι αν χρησιμοποιούν τα ΜΜΕ και η κυβέρνηση αυτή η εξέλιξη θα είναι ακόμα ένα χτύπημα στα κεκτημένα που έχει χάσει η εργατική τάξη τα τελευταία χρόνια, θα είναι ακόμα ένα βήμα στην περαιτέρω εξαθλίωση και φτωχοποίηση των εκμεταλλευόμενων και των καταπιεσμένων.

Από την ανακοίνωση της ένταξής μας στο «υπερταμείο» τα Δ.Σ των σωματείων έχουν προκηρύξει μια 48ωρη απεργία, μια σειρά από στάσεις εργασίας και έχουν πραγματοποιήσει Γενικές Συνελεύσεις στα περισσότερα τουλάχιστον από τα 8 σωματεία που υπάρχουν στη ΣΤΑ.ΣΥ. Θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος πως οι συνδικαλιστικές ηγεσίες μας βρίσκονται επί ποδός πολέμου, έτοιμες να αγωνιστούν μέχρις εσχάτων για να υπερασπιστούν το αναφαίρετο δικαίωμα όλων των εργαζομένων σε «δημόσια, φθηνή και  ασφαλή συγκοινωνία». Φευ.

Η αρνητική μας θέση δεν προκύπτει από κάποια ιδεοληψία, κακεντρέχεια κλπ. Αυτά βλέπουμε είναι που μας υπενθυμίζουν προηγούμενες καταστάσεις και επιβεβαιώνουν την πεποίθησή μας πως αν δεν πάρουμε την τύχη του αγώνα στα χέρια μας δεν πρόκειται να βρεθεί κανείς που να αγωνιστεί καλύτερα από εμάς για εμάς. Την Πέμπτη 26/5 αρκετά σωματεία των συγκοινωνιών (ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ) πραγματοποίησαν Γ.Σ. Τα περισσότερα Δ.Σ. είχαν την ίδια πρόταση προς ψήφιση (κοίτα να δεις σύμπτωση…). Να εξουσιοδοτηθεί το Δ.Σ. να πράξει τα δέοντα. Για άλλη μια φορά δηλαδή να αφεθούν οι τύχες του αγώνα στα χέρια των εργατοπατέρων. Ειδικά στη Γ.Σ. του ΣΕΛΜΑ που κάποιοι από εμάς είχαμε την τύχη να είμαστε παρόντες αντιληφθήκαμε από πρώτο χέρι πως όσο κι αν αλλάζουν τα πρόσωπα (που κι αυτά δεν αλλάζουν και τόσο πολύ) η αντίληψη που έχουν όσοι παίρνουν την εξουσία στα Δ.Σ. είναι η ίδια. Φίμωση κάθε διαφορετικής φωνής που προσπαθεί όχι μόνο να ακουστεί αλλά να προωθήσει μια άλλη άποψη για το πώς πρέπει να οργανωθεί ο αγώνας.

Κατά τη γνώμη μας ο αγώνας ενάντια στην προοπτική της ιδιωτικοποίησης πρέπει να είναι πολύπλευρος και ανυποχώρητος. Με συγκεκριμένες αποφάσεις που θα παίρνονται από τη βάση, ώστε να αξιολογούνται τα αποτελέσματα και οι εξελίξεις από το σύνολο των εργαζομένων. Με πρόγραμμα δράσεων που θα αποφασίζεται και θα απολογίζεται από Γενικές Συνελεύσεις. Το πρόγραμμα των στάσεων εργασίας που βγήκε έχει αξία μόνο αν αποτελεί τα προεόρτια. Οι κλιμακούμενες 24ωρες και 48ωρες πρέπει να είναι η συνέχεια. Η απεργία διαρκείας η κατάληξη. Δυστυχώς η εντύπωση που έχουμε είναι πως μάλλον βλέπουμε μια τακτική καθυστερήσεων, να μπει το καλοκαίρι, να φύγουμε με άδειες και από Σεπτέμβρη βλέπουμε. Αν λάβουμε υπόψη αυτά που ειπώθηκαν στο Συντονιστικό αλλά και στην ενημέρωση από την Ένωση Εργαζομένων στα γραφεία στην Αθηνάς σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγουμε.

Επειδή κάποιοι μιλάνε με υπουργούς, βουλευτές, κανάλια και όλο αυτό το συμφερτό δεν σημαίνει πως ξέρουν να οργανώνουν καλύτερα έναν αγώνα. Εδώ οι ίδιοι παραδέχονται πως πλέον αισθάνονται μοναξιά, γιατί κανείς πολιτικός φορέας δεν τους στηρίζει πραγματικά. Έπρεπε δηλαδή να περάσουν 6 χρόνια με μνημόνια για να αντιληφθούν πως οι πολιτικοί τους πάτρωνες έχουν πιο σημαντικά πράγματα να ασχοληθούν; Έστω και τώρα, με περισσότερο από έναν αιώνα εργατικών αγώνων και διεκδικήσεων στην πλάτη μας, ας το καταλάβουμε καλά. Κανείς δεν πρόκειται να υπερασπιστεί τα δίκια των εργαζομένων εκτός από τους ίδιους τους εργαζόμενους. Κανείς δεν πρόκειται να στηρίξει τους αγώνες μας εκτός από τον κόσμο του αγώνα.

Για ορισμένα μέλη των Δ.Σ. των σωματείων η ιδιωτικοποίηση είναι τελειωμένη υπόθεση. Πιστεύουν πως πρέπει να κινηθούμε «ρεαλιστικά». Να διεκδικήσουμε συλλογική σύμβαση, να πάρουμε κάνα δυο γραπτές διαβεβαιώσεις, να εξασφαλίσουμε μια περιγραφή των θέσεων εργασίας και καλά είμαστε. Θα έχουμε κάτι να διαπραγματευτούμε με τα νέα μας αφεντικά.

Ευχαριστούμε αλλά χορτάσαμε ρεαλισμό. Ο ρεαλισμός της ήττας και της αποτυχίας δεν μας κάνει. Εάν για κάποιους είναι ουτοπία η νίκη, τότε ας κάνουν στην άκρη. Έχουμε χάσει πολλά και ίσως να χάσουμε κι άλλα. Το ζήτημα όμως δεν είναι αν είμαστε αιχμάλωτοι, το ζήτημα είναι να μην παραδοθούμε. Το παράδειγμα στη Γαλλία είναι πολύ ζωντανό και κοντινό για να προσπερνιέται με τόση ευκολία.

Ας κάνουμε λοιπόν αυτή τη φορά ένα βήμα προς τα εμπρός. Με τη συμμετοχή μας στις συγκεντρώσεις και τις Γενικές Συνελεύσεις. Με τη δημιουργία απεργιακών συμβουλίων σε κάθε αμαξοστάσιο, σε κάθε υπηρεσία, σε κάθε γραφείο. Με αιτήματα που αγκαλιάζουν το σύνολο των εκμεταλλευόμενων και των καταπιεσμένων. Με αλληλεγγύη και αυταπάρνηση. Χωρίς αυταπάτες και φρούδες ελπίδες δίνουμε τη μάχη σήμερα, χτίζουμε τις οργανωτικές δομές για το αύριο. Αγωνιζόμαστε για να πετύχουμε το αδύνατο, για να μη βιώσουμε το αδιανόητο.

 

ταξικό μέτωπο

Πρωτοβουλία εργαζομένων στις συγκοινωνίες

taxikometopo.wordpress.com

taxikometopo@espiv.net

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s