ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ, ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥΣ

Posted: Μαρτίου 12, 2017 in Ανακοινώσεις Ταξικού Μετώπου

Έρχεται. Όσο οι μέρες περνάνε το όνειρο γίνεται πραγματικότητα. Επιτέλους, το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα εφαρμοστεί. Κάπως έτσι παρουσιάζεται η κατάσταση από κρατικούς φορείς, ΜΜΕ, τις διοικήσεις ΟΑΣΑ,ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ αλλά και από συνδικαλιστές ή ακόμα και εργαζόμενους στις συγκοινωνίες.

Μήπως όμως τα πράγματα είναι κάπως διαφορετικά; Το ζήτημα της εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε συνδυασμό με τη δημιουργία ενός κλειστού συστήματος συγκοινωνιών αποτελούν από μόνα τους εξαιρετικής σημασίας γεγονότα και πρελούδιο των αλλαγών που έρχονται στο σύνολο των μέσων μαζική μεταφοράς.

Ας προσπαθήσουμε να βάλουμε σε μια σειρά τις σκέψεις μας γιατί αυτό το μέτρο – ηλεκτρονικό εισιτήριο και κλειστό σύστημα – δεν πρέπει να εφαρμοστεί. Καταρχάς και σε απόλυτα πρακτικό επίπεδο θα πρέπει να τονιστεί ότι οι σταθμοί του Μετρό, έχουν κατασκευαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε βάση του σχεδιασμού που είχε γίνει εξ αρχής, δεν θα μπορούσε εκ των υστέρων να μετατραπεί σε κλειστό σύστημα. Δεν το ευνοει η διάταξη και ο προσανατολισμός των προσβάσεων καί των διόδων. Τα θέματα ασφαλείας που ανακύπτουν προσπερνιούνται και ορισμένες φορές αποσιωπούνται με χαρακτηριστική ευκολία.

Σε ότι αφορά τους εργαζομένους στις συγκοινωνίες τα προβλήματα λειτουργούν αθροιστικά. Επομένως δεν θα έχουμε να διαχειριστούμε μόνο τα προβλήματα που θα αντιμετωπίζουν οι επιβάτες αλλά καλούμαστε να βρούμε τις λύσεις στις ασάφειες και τις δυσλειτουργίες που ήδη παρουσιάζονται στην εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Ενδεικτικά μπορούν να ανεφερθούν η χρονοβόρα διαδικασία έκδοσης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου ή ο απομαγνητισμός και επομένως η μη λειτουργία του χωρίς καν να έχει χρησιμοποιηθεί. Επίσης παραμένει άγνωστο εάν οι επιβάτες θα διπλοχρεώνονται εφόσον βγαίνουν από το κλειστό σύστημα παρόλο που δεν έχουν ξεπεράσει το χρονικό διάστημα που προβλέπεται. Ενώ ταυτόγχρονα ήδη οι νέες θέσεις που σχεδιάζονται χαρακτηρίζονται από την ασάφεια όσον αφορά τις αρμοδιότητες των εργαζομένων ενώ δεν υπάρχει καμία αναφορά στα δικαιώματα μας. Πολυεργαλεία που δεν θα φέρνουμε αντιρήσσεις.

Οι εργασιακές συνθήκες που αντιμετωπίζουμε δυσχεραίνουν διαρκώς. Μείωση των μισθών, εντατικοποίηση της εργασίας, αδυναμία να πάρουμε άδειες, μείωση προσωπικού, πολυειδικότητες κ.α συνθέτουν ένα σκηνικό όπου το ηλεκτρονικό εισιτήριο έρχεται ως επιστέγασμα στη δημιουργία των απαραίτητων όρων προκειμένου, συνολικά ή κατά υπηρεσία, η λειτουργία των ΜΜΜ να ανήκει σε επιχειρήσεις και να υπηρετεί ευρύτερα ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.

Η αύξηση της τιμής από τις αρχές του 2016 ήταν μόνο ένα μικρό βήμα προς την ιδιωτικοποίηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Οι εξαγγελίες υπουργείου και διοικήσεων δείχνουν με ευκρίνεια την “αξιοποίηση” που ευαγγελίζονται οι κυβερνώντες. Η τοποθέτηση μπαρών, οι κάμερες σε λεωφορεία και τρένα, η λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου κ.α στοχεύουν να καταστήσουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς μια ακόμα συμφέρουσα επένδυση εντασσόμενη στο γενικότερο ξεπούλημα. Θεωρεί κανείς τυχαίο ότι για την τοποθέτηση των μπαρών στους σταθμούς, για το ηλεκτρονικό εισιτηρίο συνολικά αλλά και για την εκπαίδευση των εργαζομένων υπεύθυνη είναι η LG και όχι η ΣΤΑΣΥ ή κάποιος άλλος φορέας του δημοσίου; Όλα αυτά προεικονίζουν την εφαρμογή ΣΔΙΤ και για την κατασκευή των νέων γραμμών ή επεκτάσεων προκειμένου η είσοδος των ιδιωτών στις συγκοινωνίες να είναι απλώς η λογική συνέχεια μιας ήδη διαμορφωμένης συνθήκης.

Σε όλη αυτή την κατάσταση, η εκκωφαντική σιωπή των σωματείων σχετικά με το ηλεκτρονικό εισιτήριο και το κλειστό σύστημα δεν είναι τυχαία. Η ύπαρξη άρθρου στη συλλογική σύμβαση μεταξύ εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ και της διοίκησης, που συνδέει πιθανές αυξήσεις στους μισθούς με τα έσοδα από το ηλεκτρονικό εισιτήριο πέτυχε τους στόχους της. Μέσα από ανάλογου περιεχομένου άρθρα σε συλλογικές συμβάσεις επιχειρείται να συνδεθεί ο μισθός μας με τα έσοδα της εταιρείας. Να κάνει εμάς υπερασπιστές των εσόδων της, να κυνηγάμε όσους δεν ακυρώνουν εισιτήριο, να προστατεύσουμε τις μπάρες από όσους αγωνίζονται ενάντια στον ελεγχο και την εμπορευματοποίηση των ΜΜΜ, να καταστούμε εμείς, οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες αυτόκλητοι υπερασπιστές και συνένοχοι στους σχεδιασμούς κράτους και αφεντικών.

Πιο συγκεκριμένα η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και του κλειστού δικτύου θα έχει σαν αποτέλεσμα μια συνθήκη οργουελλικού τύπου. Πλήρης καταγραφή και έλεγχο στις μετακινήσεις εκατομμυρίων ανθρώπων. Με βάση τα στοιχεία που θα καταχωρούνται θα καταγράφεται το που και το πότε πήγε ο οποσδήποτε χρησιμοποιεί τα μέσα. Θα δημιουργηθεί μια σιδερόφρακτη περικύκλωση κάθε ψἠγματος κοινωνικου αγαθου. Ο επιδεικτικός αποκλεισμός των πληβείων ώστε οι μισόπτωχοι που έχουν δυνατότητα πρόσβασης να αισθάνονται και “προνομιούχοι”. Ἁποστειρωμένοι” συγκοινωνιακοί χωροι, οπου κυκλοφορουν υποταγμένα και καταγεγραμμένα ρομποτάκια σέ αυστηρά προκαθορισμένες ροές, ενα ανά 3 δευτερόλεπτα. Αλλο ενα ορόσημο στό σφίξιμο του εφιαλτικου “Οργουελλικου” κλοιού.

Ο αγώνας ενάντια στο ηλεκτρονικό εισιτήριο και την εμπορευματοποιήση των ΜΜΜ αποτελεί κομμάτι του συνολικού αιτήματος για ελεύθερη μετακίνηση. Εδώ και αρκετά χρόνια το αίτημα για ελεύθερη μετακίνηση αποτελεί το σημείο συνάντησης των αγωνιζόμενων τμήματων της κοινωνίας. Ένα αίτημα που βρίσκει αποδοχή και δημιουργεί ενόχληση στους από τα πάνω, γιατί έρχεται να εκφράσει την πραγματική και επιτακτική ανάγκη ενός πολύ μεγάλου κομματιού των εκμεταλλευόμενων. Σε αυτό το αίτημα δεν μπορούμε παρά να είμαστε όχι απλά αλληλέγγυοι αλλά ουσιαστικοί υποστηρικτές. Μόνο έτσι τα σωματεία μπορούν να συνδεθούν με άλλους εργασιακούς χώρους, με τον μεμονωμένο εργαζόμενο και άνεργο, με τους μετανάστες και τους πρόσφυγες, με όλους όσους βρισκόμαστε στην ίδια πλευρά του κοινωνικού και ταξικού πολέμου.

ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ – ΟΛΕΣ

Ταξικό Μέτωπο

Πρωτοβουλία εργαζομένων στις Συγκοινωνίες

taxikometopo.wordpress.com

taxikometopo@espiv.net

Advertisements
Σχόλια
  1. Ο/Η melusine λέει:

    Θα το τυπώσουμε και θα το μοιρασουμε στην δουλειά μας αυτό το κείμενο. Εγώ δεν τα είχα σκεφτεί όλα αυτά.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s