ΟΙ ΑΠΕΡΓΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΠΛΟ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ για την υπεράσπιση των εργαζομένων

Posted: Μαρτίου 12, 2017 in Ανακοινώσεις Ταξικού Μετώπου

Μετά την γενικευμένη ευφορία και τα επινίκια για την υπογραφή της ΣΣΕ, ακολούθησαν οι ανακοινώσεις σχετικά με την ομιλοποίηση με τον ΟΑΣΑ και τους κινδύνους που αυτή κρύβει. Αν μη τι άλλο στις εποχές που ζούμε οφείλουμε να είμαστε υποψιασμένοι και ψύχραιμοι. Ούτε η υπογραφή της ΣΣΕ μας εξασφάλισε κάποια ασυλία, ούτε το ζήτημα του ΟΑΣΑ ήταν κεραυνός εν αιθρία. Η δημιουργία ενός ομίλου υπό την διεύθυνση του ΟΑΣΑ επιχειρείται να χαρακτηρισθεί σαν “εξορθολογισμός”, άλλωστε όλα τα μνημονιακά μέτρα έχουν και αυτά βαφτισθεί ως εξορθολογισμός. Από την μεριά μας θεωρούμε ότι όλη αυτή η διαδικασία, αν ληφθούν υπ’ όψιν και οι αναδιαρθρώσεις του παρελθόντος αναδεικνύουν το γεγονός ότι δεν υπάρχει ένα συμπαγές επιχειρησιακό πλάνο ακόμα και με όρους τεχνοκρατικούς για τις συγκοινωνίες. Το μόνο που υπάρχει ως κατεύθυνση είναι ο περιορισμός του κόστους με οποιοδήποτε τρόπο. Έτσι λοιπόν μια δομή υπό τον ΟΑΣΑ στοχεύει στη δημιουργία μιας κεντρικής διοίκησης ως πυρήνα η οποία θα έχει την δυνατότητα να διαχειριστεί το σύνολο του συγκοινωνιακού έργου και των υποδομών. Μια τεχνοκρατική διοίκηση τέτοιου είδους θα έχει την δυνατότητα να διαχειριστεί κατά περίπτωση τις δομές της λειτουργίας, της συντήρησης κλπ, παραχωρώντας σε εργολάβους είτε ολόκληρα τμήματα είτε σε συνεργασία με αυτούς (βλ. ηλεκτρονικό εισιτήριο).

Η μέχρι στιγμής αντιμετώπιση της κατάστασης από τα σωματεία δημιουργεί πολλά ερωτηματικά και έχει πολλά σκοτεινά σημεία. Ειδικότερα οι απεργίες που προκηρύχτηκαν τις προηγούμενες μέρες εκτός της από τα πάνω προκήρυξης, δίχως ενημέρωση, δίχως συζήτηση μεταξύ των εργαζομένων, δίχως τα αυτονόητα βήματα που θα έπρεπε να ακολουθήσει ένα σωματείο, φέρουν και τα ανεκδιήγητα επιχειρήματα υπεράσπισης της εταιρείας. Ούτε συνέταιροι είμαστε, ούτε μέτοχοι της εταιρείας. Επιπλέον ο νόμος του 2011 και η παράγραφος της οποίας η ενεργοποίηση έφερε αυτήν την δράση των σωματείων είναι γνωστός 6 χρόνια τώρα. Τότε όσοι επισήμαναν τους κινδύνους και καλούσαν σε αγώνα μέχρι τέλους ενάντια στην εφαρμογή του νόμου θεωρούνταν γραφικοί. Ένας νόμος που εκτός της εμπορικής εκμετάλλευσης αναφέρει και άλλα κομμάτια πχ μισθοδοσία. Χαρακτηριστικό το άρθρο 7 που λέει η ανάθεση σε τρίτους παντός είδους προμηθειών, υπηρεσιών και έργων που εκτελούνται από τις Εταιρίες του Ομίλου ΟΑΣΑ, όπως ενδεικτικώς της εκμετάλλευσης και αξιοποίησης των χώρων και μέσων αρμοδιότητάς τους για διαφημιστικές προβολές, των λογιστικών υπηρεσιών συμπεριλαμβανόμενων των υπηρεσιών έκδοσης και διαχείρισης εισιτηρίων, και των νομικών υπηρεσιών.

Όλα αυτά είναι γνωστά. Το λιγότερο που θα μπορούσε να κάνει το ΔΣ του Σωματείου είναι μετά την «προειδοποιητική» στάση να καλέσει ΑΜΕΣΑ Γενική Συνέλευση. Δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό ότι τα διοικητικά συμβούλια των σωματείων έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες και λαμβάνουν τις αποφάσεις χωρίς πρώτα να έχει προηγηθεί συνέλευση. Γενική Συνέλευση όμως με αποφάσεις των εργαζομένων και όχι για μια ακόμα φορά εξουσιοδότηση εν λευκώ. Δεν μπορούμε να δεχθούμε ότι οι απεργίες μας αποτελούν ένα “χαρτί” σε ένα παζάρι μεταξύ διοίκησης και σωματείων από τη μια και υπουργείου από την άλλη για το ποιος θα βγει κερδισμένος και θα έχει το πάνω χέρι στη νέα κατάσταση.

Θεωρούμε καθήκον τη συμμετοχή στις απεργίες, ακόμα και όταν το πλαίσιο που τίθεται δεν μας εκφράζει όσο θα θέλαμε. Για αυτό και επιδιώκουμε να κάνουμε ξεκάθαρο το δικό μας σκεπτικό, τις δικές μας ανησυχίες και προτάσεις. Εδώ όμως τίθεται το ζήτημα: τι συνδικαλισμό θέλουμε; Με τι όρους θα αναλάβουμε δράση; Δεν θα βαρεθούμε να το λέμε. Η δομή και η λειτουργία του σωματείου πρέπει να είναι σε μια λογική σωματείου βάσης μακριά από λογικές διευθυντηρίων και ειδικών. Στην αντίληψη μας για τον συνδικαλισμό δεν χωρούν λογικές ανάθεσης και αδιαφορίας.

Δεν αρκεί μια ανακοίνωση με ημερομηνίες απεργιών. Χρειάζονται δράσεις, συνελεύσεις και ζυμώσεις ώστε να ριζοσπαστικοποιηθούμε μέσα από την πράξη.

Ταξικό Μέτωπο

Πρωτοβουλία εργαζομένων στις Συγκοινωνίες

taxikometopo.wordpress.com

taxikometopo@espiv.net

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s