Για τις επιπτώσεις του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις εργασιακές μας συνθήκες και η αναγκαιότητα αντίστασης και οργάνωσης.

Posted: Ιουλίου 12, 2017 in Ανακοινώσεις Ταξικού Μετώπου

Η επιβολή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και των μπαρών αποτελεί προτεραιότητα τόσο για το υπουργείο όσο και για τις διοικήσεις των εταιρειών. Δημοσιεύματα γεμάτα αγωνία, αναρωτιούνται γιατί υπάρχει καθυστέρηση στην εφαρμογή του, ο υπουργός διαβεβαιώνει πως όλα προχωράνε και άμεσα θα τεθεί σε ισχύ, ενώ τα διευθυντικά στελέχη τριγυρνάνε από σταθμό σε σταθμό για να επιβλέψουν εάν οι εργαζόμενοι ακολουθούν τις εντολές τους. Η επιβολή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου πρέπει να γίνει με κάθε κόστος. Το τίμημα όμως της εφαρμογής του δεν θα το επωμιστεί κανένας δημοσιογραφίσκος, κανένας υπουργός, κανένα στέλεχος. Οι εργαζόμενοι στο δίκτυο θα επωμιστούν τις συνέπειες των κρατικών επιλογών.

Πρώτοι και άμεσα βιώνουν τις συνέπειες οι συνάδελφοι που εργάζονται στα εκδοτήρια εισιτηρίων. Με το διαρκή φόβο της παραχώρησης της υπηρεσίας σε ιδιώτες, με την ανομολόγητη σκέψη ότι αυτό έχει ήδη συντελεστεί. Δίχως στήριξη από τα σωματεία καλούνται να αντιμετωπίσουν καταστάσεις που όχι μόνο δεν έχουν προβλεφθεί από κανέναν από όλους αυτούς τους παντογνώστες που έχουν στο μυαλό τους μόνο νούμερα, κέρδη και ζημιές, αλλά βιώνουν διαρκώς την πίεση να “προωθήσουν” τις πωλήσεις του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Σε προηγούμενη ανακοίνωσή μας είχαμε αναφερθεί σε περιπτώσεις απομαγνητισμού, ακόμα και με την έκδοσή του, σε ερωτήματα που παραμένουν αναπάντητα όπως το πώς θα έχει ισχύ το εισιτήριο για 90 λεπτά της ώρας αφού έχει εξέλθει ο επιβάτης και θελήσει να ξαναχρησιμοποιήσει κάποιο μέσο. Όσο περνάνε οι μέρες τα περιστατικά δυσλειτουργίας αυξάνονται και για κανένα από αυτά δεν έχει υπάρξει κάποιος πειστικός και αποτελεσματικός τρόπος διαχείρισης.

Η καθημερινότητα των εκδοτών έχει χειροτερεύσει σε μεγάλο βαθμό. Το ηλεκτρονικό εισιτήριο εξ’αρχής στήθηκε με μεγάλη προχειρότητα, με πολλά προβλήματα στα οποία δεν υπήρχε καμιά υποστήριξη και με την διοίκηση να δυσχεραίνει το έργο τους με τις παράλογες απαιτήσεις της. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ότι για να κάνουν οι διευθυντάδες τα μάρκετινγκ τους θα πρέπει οι εκδότες καθημερινά να φτιάχνουν διπλές καταστάσεις εσόδων. Τα προβλήματα του ηλεκτρονικού είναι πάρα πολλά, το πρόγραμμα που αγοράστηκε είναι απαρχαιωμένο και χρονοβόρο και μόνο προβλήματα δημιουργεί. Σε πολλές περιπτώσεις υπήρξε διαπληκτισμός με επιβάτες λόγω τεχνικών προβλημάτων του εισιτηρίου και σε κάποιες περιπτώσεις δεν μπορούσαν ούτε οι τεχνικοί της LG να βγάλουν άκρη.

Ενδεικτικά θα αναφέρουμε την περίπτωση συναδέλφισσας όπου κατά τύχη αντιλήφθηκε διπλοχρέωση εισιτηρίου και η διοίκηση φάνηκε ανεπαρκής στο να διαχειριστεί τέτοια περιστατικά και μόνο λόγο της αντίδρασης της τελικά δεν το χρεώθηκε. Επίσης άλλη περίπτωση που έχει αναφερθεί αφορά εισιτήριο που πωλήθηκε από εκδοτήριο της ΣΤΑΣΥ και όταν ο επιβάτης πήγε να το ακυρώσει σε λεωφορείο διαπίστωσε πως αυτό δεν λειτουργούσε. Δεν λείπουν μάλιστα οι περιπτώσεις όπου τα “υπερσύγχρονα” μηχανήματα της LG μπλοκάρουν και δεν εκτυπώνουν το εισιτήριο ή το εκτυπώνουν κομμένο και παρόλο που φθάνουν, μετά από ώρες, οι τεχνικοί της για να λύσουν το πρόβλημα τελικά η μόνη λύση που έχουμε δει να συμβαίνει είναι να πληρώνει ο τεχνικός το έξτρα εισιτήριο που εκτυπώνεται. Ενώ σε περιπτώσεις που υπάρχει ηλεκτρονικό κακέκτυπο, λόγω έλλειψης διαδικασιών βρίσκεται χρεωμένος ο εκδότης. Αυτό που προκαλεί ανησυχία είναι η πίεση που υπάρχει να χρεώνεται ο εκδότης για τα λάθη του συστήματός τους. Συνάδελφοι θα πρέπει να υπάρξει μαζική άρνηση αυτής της πίεσης ακόμα κι αν μας απειλούν με εντολές και πειθαρχικά.

Βέβαια για να μπορέσει να υπάρξει αποτελεσματική αντίσταση προϋποθέτει την ύπαρξη ενός ταξικού και μαχητικού σωματείου που θα συσπείρωνε τους εργαζόμενους και μέσα από τη συλλογική δράση θα μας επέτρεπε να ξεπεράσουμε την τρομοκρατία που ασκείται σε προσωπικό επίπεδο. Αυτό όμως όχι μόνο δεν υφίσταται αλλά αντιθέτως έχουμε να κάνουμε με ανίκανα και ανεπαρκή Δ.Σ. Ανίκανα να αντιδράσουν στους σχεδιασμούς των κυβερνώντων, ανεπαρκή να προστατεύσουν τους συνάδελφους έναντι των εντολών των διοικήσεων. Δ.Σ. σωματείων που όχι μόνο δεν έχουν εναντιωθεί εξ αρχής και εκ θέσεως στην επιβολή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και των μπαρών αλλά επιχειρούν να ταυτίσουν τα συμφέροντά μας με αυτά των διοικήσεων.

Και για να γινόμαστε πιο ξεκάθαροι στις «πράξεις» (ή μάλλον στην απραξία…) των Δ.Σ για να μην αντιδράσουν οι εργαζόμενοι στο ηλεκτρονικό εισιτήριο, είναι το πως διαχειρίστηκαν την τελευταία περίπτωση αυθαιρεσίας, όπου δόθηκε εντολή σε ορισμένους σταθμούς να εργαστεί ένας εκδότης ταυτόχρονα και χάρτινο και ηλεκτρονικό. Ενώ αρχικά και για πρώτη φορά υπήρξε μια στοιχειώδης αντίδραση, ώστε να μην ισχύσει η εντολή, πολύ σύντομα και με συνομιλίες μεταξύ διοίκησης και Δ.Σ κυκλοφόρησε νέο υπηρεσιακό όπου “έβαζε” τα πράγματα στη θέση τους. Με αστεία, αλλά και τραγικά, επιχειρήματα οι εκλεγμένοι αντιπρόσωποί μας προσπάθησαν να πείσουν τους συναδέλφους πως δεν μπορούσε να γίνει κάτι διαφορετικό, γιατί λέει λόγω φόρτου εργασίας ο συνάδελφος που θα πωλούσε μόνο ηλεκτρονικό θα “προκαλούσε” την οργή των επιβατών. Η περίπτωση να αφαιρούνταν η βάρδια του ηλεκτρονικού προφανώς δεν πέρασε από κανενός το μυαλό. Επίσης στις διαμαρτυρίες εκδοτών για την κατάσταση αυτή, το επιχείρημα ορισμένων συνδικαλιστών ήταν να αφήσουμε να περάσει η περίοδος των καρτών και μετά θα το «παλέψουμε». Πριν προλάβουν όμως να σηκωθούν απ’την καρέκλα τους για να ξεκινήσει ο «αγώνας» ήρθαν νέα υπηρεσιακά που προσθέτουν κι άλλες βάρδιες στο διπλό εισιτήριο και γενικώς το ζήτημα παγιώθηκε. Όπως είπαμε και στην αρχή, το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα εφαρμοστεί πάση θυσία. Και όταν λέμε θυσία εννοούμε τη δικιά μας. Το πιο αισχρό όμως επιχείρημα που χρησιμοποιήθηκε είναι να μην δυσανασχετούμε και τόσο πολύ γιατί το καλό αφεντικούλι θα φροντίσει τους καημένους τους εκδότες και θα τους δώσει μεγαλύτερο ανθυγιεινό. Δηλαδή όχι μόνο έχουμε αποδεχτεί την αδικία να παίρνουν διαφορετικό επίδομα εργαζόμενοι που αντιμετωπίζουν παρεμφερείς συνθήκες, αλλά τώρα δεχόμαστε οικιοθελώς πως το ανθυγιεινό είναι άσχετο με τη φύση της εργασίας του καθενός, είναι προϊόν συνδιαλλαγής και διαπραγμάτευσης και σκύβουμε το κεφάλι για άλλη μια φορά προκειμένου να πάρουμε καμιά 20αριά ευρώ παραπάνω. Καλούμαστε με ψίχουλα να θυσιάσουμε τα συμφέροντα της τάξης μας, την ίδια μας την αξιοπρέπεια.

Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι,

Η επιβολή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και των μπαρών θα έχει μόνο αρνητικά αποτελέσματα, στην καθημερινότητά μας, στις εργασιακές μας συνθήκες, στα κεκτημένα μας. Θα δημιουργηθεί μια συνθήκη κοινωνικής ζούγκλας και η αποδοχή από την πλευρά μας των σχεδιασμών κράτους και αφεντικών θα μας καταστήσει εχθρούς για το σύνολο της εργατικής τάξης, για τους καταπιεσμένους και τους εκμεταλλευόμενους. Όποια ρητορικά σχήματα κι αν χρησιμοποιούν οι κυβερνώντες η πραγματικότητα είναι μία. Οι συγκοινωνίες ιδιωτικοποιούνται. Ιδιωτικοποιούνται εδώ και τώρα. Ο δημόσιος χαρακτήρας που με τόση παρησσία επικαλούνται τα Δ.Σ των σωματείων, σημαίνει πως οι συγκοινωνίες υπάρχουν για να εξυπηρετούν τις ανάγκες των εργαζομένων. Δεν λειτουργούν με κριτήρια κέρδους, δεν εφαρμόζουν πρακτικές αποκλεισμού, δεν δημιουργούν στρατό, επί πληρωμή ή εθελοντικό για να επιβάλει την εφαρμογή των αντικοινωνικών σχεδιασμών των από πάνω.

Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι,

Τα διλλήματα των καιρών είναι δύσκολα, αλλά καλούμαστε να πάρουμε θέση. Θέση αγώνα και πάλης ενάντια στα συμφέροντα των διοικήσεων, ενάντια στις επιταγές των κυρίαρχων. Για να σταθούμε όμως όρθιοι και να μπορέσουμε να αγωνιστούμε είναι απαραίτητη, πιο πολύ από ποτέ, η οργάνωση. Οργάνωση σε συλλογικότητες και σχήματα, δημιουργία σωματείων για έναν συνδικαλισμό από τη βάση, για ένα συνδικαλισμό με ταξικό προσδιορισμό και μαχητικό προσανατολισμό. Για συγκοινωνίες που θα εξυπηρετούν τις ανάγκες των εκμεταλλευόμενων και των καταπιεσμένων.

Ταξικό Μέτωπο – Πρωτοβουλία εργαζομένων στις Συγκοινωνίες

taxikometopo@espiv.net

taxikometopo.wordpress.com

@taxiko_metopo (twitter)

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s