ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΑΜΑΞΟΣΤΑΣΙΩΝ,ΣΤΑ ΕΡΓΑΤΙΚΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ

Posted: Μαΐου 29, 2018 in Ανακοινώσεις Ταξικού Μετώπου

Την τελευταία περίοδο οι αλλαγές που αντιμετωπίζουμε στην εργασιακή μας καθημερινότητα είναι ραγδαίες αλλά ταυτόχρονα είναι μόνο η αρχή. Οι ελλείψεις που υπάρχουν σε όλες τις ειδικότητες αποτελούν μόνιμη συνθήκη όπου πλέον η κάλυψή τους γίνεται μέσω του θεσμού της μαθητείας, με πρακτικάριους, με συμβασιούχους από τον ΟΑΕΔ, γενικότερα με προσωρινούς και επισφαλώς εργαζόμενους.Τόσο στις σταθερές όσο και στις οδικές συγκοινωνίες οι εργαζόμενοι καλούμαστε διαρκώς να δουλεύουμε περισσότερο, να πληρωνόμαστε λιγότερο, να αντιμετωπίζουμε ένα δικαίως (ορισμένες φορές και αδίκως) αγανακτισμένο επιβατικό κοινό, να αγωνιούμε για το εργασιακό μας μέλλον, πολλές φορές με άσχημες συνθήκες υγιεινής, με τα εργατικά ατυχήματα και τα προβλήματα υγείας να χτυπάνε την πόρτα όλο και περισσότερων συναδέλφων.

Χαρακτηριστικό σημείο της “εκτίμησης” που έχουν οι διοικήσεις για όλους και όλες εμάς, είναι οι συνθήκες, κάτω από τις οποίες μας αναγκάζουν να εργαζόμαστε. Λεωφορεία που υπολειτουργούν, λεωφορεία που αναφλέγονται, λεωφορεία βρόμικα, όχι γιατί οι καθαρίστριες/ες δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους, αλλά γιατί οι διοικήσεις επιμένουν να κάνουν κομπρεμί με εργολάβους, αδιαφορώντας για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες εργάζονται και αυτές. Η απαξίωση που αντιμετωπίζουμε ως εργαζόμενοι, ως άνθρωποι αποτελεί μόνιμη επωδός των διοικήσεων και αποδεικνύεται από ένα “δευτερεύων”μεν ενδεικτικό παράδειγμα δε. Η ανυπαρξία ή η άθλια κατάσταση των τουαλετών, των «καντίνων» και των ψυκτών στις αφετηρίεςτους δεν είναι κάτι παροδικό, δεν είναι μια παράλειψη. Είναι ο τρόπος τους για να μας δείξουν την «εκτίμηση» που μας έχουν. Ο τρόπος τους για να μας υποτιμήσουν ακόμα περισσότερο.

Η εκτίμηση που έχουν οι διοικήσεις προς εμάς φαίνεται και από την ευαισθησία τους όσον αφορά τα εργατικά ατυχήματα και τα προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζουμε. Ανυπαρξία ειδών ατομικής προστασίας, έλλειψη κατάλληλων ανταλλακτικών, οδήγηση κάτω από δύσκολες συνθήκες δημιουργούν μια κατάσταση όπου τα κομμένα δάκτυλα και τα καρδιακά επεισόδια αυξάνονται επικίνδυνα. Μόνο για το αμαξοστάσιο του Πειραιά έχουν αναφερθεί περισσότερα από 6 καρδιακά επεισόδια τον τελευταίο χρόνο. Είναι εξοργιστικό το γεγονός πως η διοίκηση, αρνείται και ενίοτε εξαναγκάζει συναδέλφους να αρνηθούν και αυτοί, πως τα καρδιακά ή άλλα ατυχήματα που αντιμετωπίζουμε αποτελούν εργατικά ατυχήματα. Με γελοίες δικαιολογίες, καθιστούν εν πολλής υπεύθυνο τον οδηγό γιατί δεν πρόσεχε την υγεία του.

Ειδικότερα στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ το παράδειγμα του ελληνικού συμπυκνώνει μια σειρά χαρακτηριστικών της συνολικότερης σχεδιαζόμενης απαξίωσης τόσο της μετακίνησης των επιβατών όσο και των συνθηκών εργασίας μας. Κράτος και διοικήσεις με μεγάλη ευκολία αποφάσισαν να κλείσουν το μεγαλύτερο αμαξοστάσιο των λεωφορείων. Πέρα από τα όποια προσχήματα χρησιμοποιούν η πραγματικότητα είναι πως αυτό που επιδιώκουν είναι να μειώσουν το σταθερό και μισθολογικό κόστος προκειμένου να μπορούν να πωληθούν όσο πιο εύκολα γίνεται.

Σε αυτή ακριβώς την κατεύθυνση, κινείται και η απόφαση να καλύπτουν συγκεκριμένες διαδρομές, που μέχρι πρότινος γίνονταν από λεωφορεία, τα ΚΤΕΛ. Θα έχουμε δηλαδή τα ΚΤΕΛ να αντικαθιστούν τα λεωφορεία, με πληρωμή από τον ΟΑΣΑ σύμφωνα με χιλιομετρικές αποστάσεις κλπ. Ανοίγει με αυτό τον τρόπο ο δρόμος, ώστε με βάση αυτό το μοντέλο να περάσουν κι άλλες γραμμές στον έλεγχο των ΚΤΕΛ.
Στο παράδειγμα του αμαξοστασίου στο Ελληνικό μπορούμε να δούμε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα των συνεπειών που έχει ο φιλοεργοδοτικός και γραφειοκρατικός συνδικαλισμός. Ενώ εδώ και χρόνια ήταν γνωστές οι προθέσεις του υπουργείου, το θέμα θάφτηκε και απαξιώθηκε. Όταν λοιπόν φτάσαμε στο αμήν και με το κλείσιμο να θεωρείται τετελεσμένο έγιναν κάποιες κινήσεις εναντίωσης. Κινήσεις όμως που γίνονται αργά και δεν πείθουν. Όχι τουλάχιστον όσο οι αποφάσεις παίρνονται κεκλεισμένων των θυρών και από λίγους. Μόνο με ανοιχτή συνέλευση αγώνα με τον πρώτο λόγο στους συναδέλφους του αμαξοστασίου θα μπορούσε να συσπειρώσει πραγματικά τον κλάδο και να αντισταθεί.

Όλα τα παραπάνω δεν πρέπει να τα αντιμετωπίζουμε μεμονωμένα. Όλα εντάσσονται στη γενικότερη κατεύθυνση ιδιωτικοποίησης των συγκοινωνιών. Μιας ιδιωτικοποίησης που λαμβάνει χώρα στο εδώ και το τώρα. Η διαρκής αύξηση των εργολαβικών εταιρειών εντός των συγκοινωνιών, το πέρασμα ολόκληρων υπηρεσιών σε ιδιώτες, όπως πρόκειται να συμβεί στην πώληση εισιτηρίων, το κλείσιμο σημαντικών υποδομών, όπως το αμαξοστάσιο στο Ελληνικό, η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και το κλειστό σύστημα με τις μπάρες αποτελούν κομμάτια των σχεδιασμών κράτους και διοικήσεων. Σχεδιασμοί που περιλαμβάνουν την επιβολή ακόμα μεγαλύτερης εντατικοποίησης, ελέγχου και αποκλεισμού. Συνέπειες που βιώνουμε τόσο οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες όσο και οι επιβάτες.

Απέναντι σε όλα αυτά ο μόνος δρόμος που μπορούμε να ακολουθήσουμε είναι της οργάνωσης και του αγώνα. Η παραίτηση και η απογοήτευση διευκολύνουν την περαιτέρω επιδείνωση των συνθηκών εργασίας. Ο αγώνας όμως και η οργάνωση θα πρέπει να είναι στην κατεύθυνση της συμμετοχής όλων στις αποφάσεις. Τα γραφειοκρατικά και ιεραρχικά σωματεία δεν μπορούν να υπερασπιστούν τις πραγματικές μας ανάγκες. Μόνο η από τα κάτω οργάνωση, χωρίς ιεραρχία και διαμεσολάβηση μπορεί να δημιουργήσει όρους πραγματικής αντίστασης και νίκης.

ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΑΓΩΝΑΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΜΑΞΟΣΤΑΣΙΟ, ΥΠΗΡΕΣΙΑ, ΓΡΑΦΕΙΟ

ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ – ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΤΗ ΒΑΣΗ

Επόμενη συνέλευση του Ταξικού Μετώπου την Παρασκευή 15 Ιούνη στα γραφεία των σωματείων, Λόντου 6 (Εξάρχεια)

 

Ταξικό Μέτωπο – Πρωτοβουλία εργαζομένων στις συγκοινωνίες
taxikometopo.wordpress.com

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s