Τα προβλήματα των εκδοτών εισιτηρίων και κάλεσμα στήριξης της διακλαδικής και από τα κάτω οργανωμένης απεργίας της 1ης Νοέμβρη

Posted: Οκτώβριος 25, 2018 in Uncategorized

ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΔΙΑΡΚΗ ΥΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΖΩΩΝ ΜΑΣ, ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΘΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΤΩ ΚΑΙ ΝΑ ΣΤΗΣΟΥΜΕ ΑΝΑΧΩΜΑΤΑ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ.

Τα τελευταία χρόνια τα σχέδια των διάφορων κυβερνήσεων για τις αστικές συγκοινωνίες έχουν επιδεινώσει σε μεγάλο βαθμό την καθημερινότητα επιβατών και εργαζόμενων. Η ψήφιση του νόμου 3920/2011, έδωσε τη δυνατότητα για σαρωτικές αλλαγές σε όλα τα επίπεδα. Όσον αφορά τους εργαζόμενους είχαμε απολύσεις, αναγκαστικές μετατάξεις, μισθολογικές μειώσεις, εντατικοποίηση της εργασίας και γενικότερα κάνουν ότι μπορούν για να γίνει χειρότερη η καθημερινότητά μας. Για τους επιβάτες οι ουρές και η ταλαιπωρία αποτελούν μόνιμη συνθήκη. Ειδικά τον τελευταίο χρόνο με την πλήρη εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου το αλαλούμ στις αποβάθρες και μπροστά στα εκδοτήρια έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο.

Συγκεκριμένα οι διφορούμενες εντολές του ΟΑΣΑ από την μία και της ΣΤΑΣΥ από την άλλη εκθέτει σε μόνιμη βάση τους εκδότες και τους σταθμάρχες, οι οποίοι πολλές φορές δεν ξέρουν τι να απαντήσουν στα ερωτήματα των επιβατών. Η δήθεν ενημέρωση του ΟΑΣΑ μέσω των media δεν είναι τίποτα άλλο από ανακρίβειες και δημιουργία  εντυπώσεων και πανικού, όπως για παράδειγμα ότι ξαφνικά θα κλείσουν οι μπάρες, ξαφνικά θα καταργηθούν τα εισιτήρια, ξαφνικά το ένα ξαφνικά το άλλο. Ποιος από μας θα ξεχάσει τις ατελείωτες ουρές στα εκδοτήρια, τα 4ωρα-5ωρα που περιμένανε οι επιβάτες να βγάλουν μια κάρτα με τον φόβο ότι δεν θα μπορούν να περνάνε από τις μπάρες. Ποιος από μας θα ξεχάσει τις εντάσεις, τις κεκαλυμμένες απειλές των εποπτών για να καθόμαστε παραπάνω απ’το ωράριό μας για να «εξυπηρετήσουμε» τον κόσμο.

Το μόνο που έγινε πραγματικά ξαφνικά ήταν το κλείσιμο εν μια νυκτί της πλειοψηφίας των εκδοτηρίων των σταθμών που δημιούργησε απίστευτο μπάχαλο στα εναπομείναντα εκδοτήρια με τον κόσμο να συρρέει και να διαμαρτύρεται σ’αυτούς που έβλεπε μπροστά του, στους εκδότες δηλαδή, για την ταλαιπωρία που του δημιούργησε το υπουργείο και οι διοικήσεις των εταιρειών με τις αποφάσεις τους. Οι διάφοροι προϊστάμενοι και διευθυντές το μόνο που ξέρουν είναι να πιέζουν και να εκβιάζουν τους εργαζόμενους, αφήνοντάς τους βορά στα νεύρα και στα παράπονα των επιβατών. Όλα αυτά τα μέτρα δεν έρχονται τυχαία. Αποτελούν κομμάτι ενός ευρύτερου σχεδιασμού εδώ και αρκετά χρόνια για το πώς θα καμφθούν οι αντιστάσεις των εργαζομένων και πώς οι συγκοινωνίες θα λειτουργούν αποκλειστικά με σκοπό το κέρδος.

Από την άλλη τα σωματεία το μόνο που κάνουν είναι «συναντήσεις» για να «μάθουν » τα προβλήματα των εκδοτών (λες και δεν τα ξέρουν…) εντείνοντας ταυτόχρονα την ανασφάλεια μιλώντας για ιδιωτικοποιήσεις. Φυσικά δεν είναι κάτι που δεν γνωρίζουμε, άλλωστε ο νόμος 3920 το λέει ξεκάθαρα. Όταν όμως σε μια συνθήκη όπως η σημερινή τα ίδια τα ΔΣ των σωματείων κραδαίνουν πάνω από τα ίδια τους τα μέλη την σπάθη της απόλυσης, έστω και σαν πιθανότητα, τότε παίζουν το παιχνίδι της διοίκησης. Φυσικά για δράσεις ούτε να το συζητάμε, που και που καμιά στάση εργασίας και πολύ είναι. Η σύγκληση Γενικής Συνέλευσης, είναι ίσως το πιο σύντομο ανέκδοτο. Κι όμως το σημαντικότερο όργανο για τη λήψη αποφάσεων και σχεδιασμών κινητοποιήσεων, έχει τεθεί στο περιθώριο.

Εδώ όμως πρέπει και οι εκδότες να κάνουμε την αυτοκριτική μας. Τόσο καιρό μας έχουν φορτώσει τα πάντα. Από τον τρόπο που θα πουλάμε τα εισιτήρια μέχρι τους καθαρισμούς των μηχανημάτων. Από φωνή αρκετή αλλά από δράση τίποτα. Σαφώς και οι περισσότεροι εναποθέτουν τις ελπίδες τους στα ΔΣ αλλά έχει περάσει τόσος καιρός και πλέον είναι ξεκάθαρο ότι ή δεν θέλουν ή δεν μπορούν. Κάποια στιγμή θα πρέπει να αντιληφθούμε ότι δεν μπορούμε να περιμένουμε από άλλους να αποφασίσουν για μας. Εμείς τα ζούμε καθημερινά, εμείς ερχόμαστε καθημερινά σε επαφή με τους επιβάτες, εμείς ζούμε την πραγματική καθημερινότητα. Μια καθημερινότητα που μας φέρνει αντιμέτωπους με τους επιβάτες και όχι με αυτούς που πραγματικά ευθύνονται για τις καταστάσεις που αντιμετωπίζουμε. Απέναντι στον κανιβαλισμό που καλλιεργούν οι από πάνω, καλούμαστε να δημιουργήσουμε το κοινό πεδίο και να αγωνιστούμε μαζί με τους επιβάτες. Πρέπει να αντιληφθούμε ότι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες και επιβάτες, οι εργαζόμενοι και οι άνεργοι, οι ντόπιοι, οι πρόσφυγες και οι μετανάστες ανήκουμε στο ίδιο στρατόπεδο, έχουμε κοινά συμφέροντα και ανάγκες.

Πρέπει να αντιληφθούμε ότι οι γραφειοκρατικές και ρεφορμιστικές συνδικαλιστικές οργανώσεις δεν μπορούν να σταθούν ανάχωμα σε μια τέτοια συνολική επίθεση. Μόνο η οργάνωση από τα κάτω, η δημιουργία συνδικάτων μαχητικών και ταξικών, συνδικάτων που θα λειτουργούν με συνελεύσεις και θα αποφασίζουν τα μέλη τους και όχι οι πεφωτισμένες ηγεσίες, θα μπορέσουν να αγωνιστούν με επιτυχία και να αμφισβητήσουν την κυριαρχία του οικονομικού και πολιτικού συστήματος. Σε αυτή την κατεύθυνση κινείται και η διακλαδική και από τα κάτω οργανωμένη απεργία την 1η Νοέμβρη. Μια απεργία που αφορά μια σειρά κλάδους και έχει οργανωθεί μέσα από τις γενικές συνελεύσεις των σωματείων που την καλούν. Μια απεργία που θέτει στο προσκήνιο μια εναλλακτική προοπτική, απέναντι από την ταυτισμένη με τα συμφέροντα των εργοδοτών ΓΣΕΕ ή από την από τα πάνω, γραφειοκρατικό και κομματικά ελεγχόμενο ΠΑΜΕ.

Στηρίζουμε την απεργία της 1ης Νοέμβρη, ακόμα και εάν τα σωματεία των συγκοινωνιών δεν προχωρήσουν σε απεργία. Μέσα από το συντονισμό εργαζομένων στις συγκοινωνίες και επιβατών για ελεύθερη μετακίνηση καλούμε όσους συναδέλφους και συναδέλφισσες μπορούν να κατέβουν στο δρόμο, για να πορευτούμε μαζί, να χτίσουμε σχέσεις εμπιστοσύνης και να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για έναν άλλο συνδικαλισμό στις συγκοινωνίες. Ένα συνδικαλισμό Βάσης –  Μαχητικό – Ταξικό – Ακηδεμόνευτο.

ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΚΛΑΔΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΤΩ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΗΣ 1ης ΝΟΕΜΒΡΗ

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ – ΠΟΡΕΙΑ 1/11 12:00 ΧΑΥΤΕΙΑ

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s