Πρόστιμα, αυταρχισμός, αδιαφορία. Αυτή είναι του υπουργείου η πολιτική μέσα στην πανδημία.

Posted: 30 Ιουλίου, 2020 in Uncategorized

Έχουμε τονίσει επανειλημμένα ότι οι συγκοινωνίες έχουν πληγεί από περικοπές με την πρόφαση των μνημονίων και εξακολουθούν μαστίζονται όλα αυτά τα χρόνια από ελλείψεις προσωπικού και ανταλλακτικών. Είναι ενδεικτικό ότι από το 2009 μέχρι σήμερα δεν έχουν γίνει προσλήψεις προσωπικού ενώ πολλοί έχουν συνταξιοδοτηθεί και ταυτόχρονα το δίκτυο έχει μεγαλώσει.

Ακριβώς λόγω αυτής της συνθήκης πριν από λίγο καιρό είχαμε οργανώσει παρέμβαση διαμαρτυρίας στα διοικητικά γραφεία της ΣΤΑΣΥ, ζητώντας προσλήψεις προσωπικού, τότε λέγαμε:

«Έχει γίνει κατανοητό και στον πλέον αδαή ότι οι ελλείψεις προσωπικού στις αστικές συγκοινωνίες έχουν χτυπήσει κόκκινο εδώ και πολύ καιρό. Η τακτική των διοικήσεων να μετακινούν κάθε τόσο τους εργαζόμενους, αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις στην καθημερινότητά μας, δεν μπορεί να καλύψει τις τεράστιες ελλείψεις που έχουν συσσωρευθεί..

Η άρνηση των διοικήσεων να προχωρήσουν σε προσλήψεις γίνεται κατανοητή εφόσον λάβουμε υπόψη το σχεδιασμό για πλήρη ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών και επομένως την κάλυψη των διαρκώς αυξανόμενων αναγκών από διαφορετικές εταιρείες που θα αναλάβουν διαφορετικά κομμάτια της λειτουργίας. Σε αυτό το πλαίσιο η ΣΤΑ.ΣΥ. παραχώρησε άρον άρον και χωρίς καμία προεργασία, τα 3 εκδοτήρια σε ιδιωτική εταιρία και προαναγγέλλει ανεπίσημα το κλείσιμο των περισσότερων εκδοτηρίων, εντείνοντας την εργασιακή μας ανασφάλεια.»

Έχει διαμορφωθεί αυτή την στιγμή η εξής κατάσταση: Οι εργαζόμενοι στα ΜΜΜ δουλεύουν σε εξαντλητικά προγράμματα, δουλεύοντας τα ρεπό τους για να μπορέσουν να πάρουν άδεια το πολύ μια εβδομάδα. Τα δρομολόγια έχουν μειωθεί και παρόλα αυτά ούτε οι άδειες βγαίνουν αλλά κυριότερα δημιουργούνται συνθήκες εξαιρετικά επικίνδυνες για την δημόσια υγεία. Από τα μεγάφωνα ακούγονται ανακοινώσεις για την τήρηση των αποστάσεων και στα τρένα έχουν αποκλειστεί καθίσματα, ενώ την ίδια στιγμή συνωστίζονται όρθιοι οι επιβάτες καθιστώντας όλα τα παραπάνω το λιγότερο ανεπαρκή. Αν δεν ήταν επικίνδυνο θα ήταν γελοίο..

Ακόμα χειρότερα σε συνθήκες πανδημίας το υπουργείο αντί να προχωρήσει σε ενίσχυση των συγκοινωνιών σε προσωπικό και ανταλλακτικά ώστε να βγουν στην κυκλοφορία περισσότερα τρένα και λεωφορεία για την αποφυγή συνωστισμού, επέλεξε τον κυνισμό και την αδιαφορία. Συγκεκριμένα με απόφαση της κυβέρνησης προβλέπεται πρόστιμο 150€ σε εργαζόμενους και επιβάτες σε περίπτωση που τα λεωφορεία ή οι συρμοί έχουν πληρότητα μεγαλύτερη του 65%. Αντί να αναλάβει το υπουργείο την ευθύνη να παρέχει ποιοτικές και ασφαλείς μετακινήσεις για άλλη μια φορά η ευθύνη γίνεται ατομική υπόθεση λες και όλοι όσοι χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ πάνε βόλτα και μπορούν να περιμένουν το επόμενο λεωφορείο ή τρένο το οποίο θα είναι βέβαια και αυτό γεμάτο από κόσμο. Η κατάσταση είναι φαιδρή και εξοργιστική, σαν άλλη Αντουανέτα ο υπουργός μας λέει ότι ο κόσμος της εργασίας που χρησιμοποιεί τα ΜΜΜ για να πάει στην δουλειά του αναγκαστικά θα πρέπει να συνωστίζεται και την ίδια στιγμή μας λέει να τηρούμε αποστάσεις για την δημόσια υγεία και μας απειλεί με πρόστιμα!

Απέναντι σε όλα αυτά δεν μπορούμε να μένουμε αδρανείς, δεν μπορούμε να μένουμε σιωπηλοί. Πρέπει να βγούμε μπροστά να παλέψουμε για συγκοινωνίες που να καλύπτουν τις ανάγκες της κοινωνίας, με αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας για τους εργαζόμενους. Για δημόσιες και ελεύθερες μετακινήσεις, χωρίς ελέγχους και αποκλεισμούς.

Ταξικό Μέτωπο – Πρωτοβουλία Εργαζομένων στις Συγκοινωνίες

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s